상세 컨텐츠

본문 제목

004_아마존|Amazon|亚马逊_F (통합본|Consolidation|综合本)

US stock introduction

by 경제적 자유 워너비 마미 파파 2021. 6. 22. 07:40

본문

구분 | Category | 区分 내용 | Description | 内容
티커 | Ticker | AMZN
회사 | Company | 公司 아마존 | Amazon.com, Inc.| 亚马逊
섹터 | Sector | 임의소비재 | Consumer Cyclical | 消费类周期
산업 | Industry | 产业 인터넷 리테일 | Internet Retail | 互联网零售
국가 | Country | 미국 | USA | 美国
시가총액 | Market Cap | 1635B
주식수 | Volume | 股票行量 2,009,330
주식배당률 | Dividend% | 股息率 N/A
홈페이지 | Website | 公司主 www.amazon.com

기업소개 | Company Introduction | 公司介

 

아마존은 1994 년 7 월 Jeffrey P. Bezos(제프 베조스)가 차고에서의 파격적인 온라인 책판매를 시작으로 설립했으며 현재 본사는 워싱턴 주 시애틀에 있습니다.

Amazon was founded in July 1994 by Jeffrey P. Bezos as a groundbreaking online book seller in his garage, and is now headquartered in Seattle, Washington.

亚马逊 Jeffrey P. Bezos 1994 7 月在他的车库立,开始是一家开创性的在线图书销售商,部位于州西雅

 

 

아마존은 주로 이커머스 플랫폼을 통해 북미(61%), 국제(26%) 및 Amazon Web Services (AWS)(13%)에서 온라인 소매 쇼핑 서비스를 제공하는 범위가 매우 넓고 유통 채널이 다양한 세계 최대 온라인 쇼핑 중개 회사입니다. 이외에 Amazon Prime을 통한 구독서비스도 제공한다.

Amazon is the world's largest online shopping provider with a very broad range of online retail shopping services in North America (61%), international (26%) and Amazon Web Services (AWS) (13%) based on e-commerce platforms. In addition, subscription service through Amazon Prime is also provided.

亚马逊是全球最大的在线购物提供商,主要通过电子商平台在北美 (61%)国际 (26%) 亚马逊网络 (AWS) (13%) 提供非常广泛的在线零售物服此外,提供通 Amazon Prime 订阅

 

온라인 소매 쇼핑 서비스: 웹서비스를 통해 일반 제품, 도서 뿐만 아니라 중고 거래, 홀 푸드 마켓 등 식료품, 클라우드 기반의 인공지능 플랫폼인 아마존 알렉사, 이를 이용한 아마존 에코(스마트 스피커), 킨들 e-book , 아마존 파이어(태블릿, TV) 등 전자제품도 생산 판매하고 있고 다양한 전자제품도 판매하여 소비자, 판매자, 개발자, 기업 및 콘텐츠 제작자 모두에게 서비스를 제공합니다.

Online retail shopping service: provide not only general products and books, but also second-hand transactions through web services, groceries such as Whole Foods Market, Amazon Alexa which is a cloud-based artificial intelligence platform. Moreover Amazon produces and sells electronic products such as Amazon Fire (tablets, TVs), Amazon Echo (smart speaker), Kindle e-book and various electronic products to provide services to consumers, sellers, developers, companies and content creators as well.

在线零售购物服务:不仅一般的产品和书籍,还有通过网络服务进行的二手交易,Whole Foods Market的食品、基于云的人工智能平台的亚马逊 Alexa,并且生产和销售亚马逊 Echo(智能音箱)、Kindle e- bookAmazon Fire(平板电脑、电视)等各种电子产品。而且为消费者、卖家、开发商、公司和内容创作者提供各项服务。

 

클라우드 서비스(AWS): 스타트 업, 기업, 정부 기관 및 교육 기관을 위한 컴퓨팅, 스토리지, 데이터베이스 및 AWS 서비스 제품의 글로벌 판매

Cloud Services (AWS): Global sales of computing, storage, database and AWS service products for startups, enterprises, government agencies, and educational institutions.

云服 (AWS):面向初公司、企、政府机育机算、存 AWS 务产品的全球

 

구독서비스: 무료 배송을 제공하는 멤버십 프로그램 인 Amazon Prime을 제공하고 이를이용 하여 영화 및 TV 에피소드 스트리밍 액세스 및 기타 서비스도 사용할수 있습니다.

Subscription Service: Amazon Prime, a membership program with free shipping, which can also be used to access streaming movies and TV episodes and other services.

订阅提供Amazon Prime是一项提供会员制体系可用于访问流媒体影和电视剧以及其他传媒服

투자포인트 | Investment Point | 理念

 

1) 이커머스의 선도주자: 바이어와 셀러 모두 아마존에 대한 신뢰도가 높고 FBA(Fulfillment by Amazon)시스템을 이용하여 매출 증대와 빠른 배송이 가능하며 재고관리 및 판매 가격 조정 및 반품이 간편한 장점이 있습니다. 또한, 아마존 회원 증가에 따라 물류비용 절감을 하기 위해 선박, 트럭을 사고, 택배업체를 인수하고 심지어 비행기까지 구매하는 등 물류에 투자를 하고 있습니다.

1) Leader in e-commerce: Both buyers and sellers have high trust in Amazon, increase sales and speedy delivery using the FBA (Fulfillment by Amazon) system, and have the advantage of easy inventory management, price adjustment and returns. In addition, in order to reduce logistics costs as the number of Amazon members increases, Amazon is investing in logistics, such as buying ships and trucks, acquiring courier companies, and even purchasing planes.

1)电子商务的引领者:买家和卖家都对亚马逊有很高的信任度,使用FBA(亚马逊物流)系统增加销量和快速交货,并具有易于库存管理、价格调整和退货的优势。 此外,随着亚马逊会员人数的增加,正在投资物流,例如购买船舶和卡车、收购快递公司,甚至购买飞机以降低物流成本。

 

최근에 북미시장만 집중하다가 국제시장으로도 진출하고 있고 2021년1분기에 전년 동기비 국제시장 매출이 60% 증가하기도 했습니다.

Recently, after focusing only on the North American market, it is also entering the international market, and in the first quarter of 2021, sales in the international market increased by 60% compared to the same period last year.

近期,在只专注于北美市场之后,也在进军国际市场,2021年第一季度,国际市场销售额同比增长60%

 

2) 클라우드: 클라우드 서비스 아마존 AWS는 세계 1위로 전체 시장의 33%를 점유하고 있고 최근 5년 매출은 연평균 40%의 성장을 보여주며 고성장을 유지할 것으로 판단합니다. 또한 영업이익률은 평균 25%로 아마존의 고마진 성장을 견인할 것입니다.

2) Cloud: Cloud service Amazon AWS is the world's No.1. MS is 33% of the total market, its sales over the past five years show an average annual growth of 40% and are expected to maintain high growth. In addition, the operating margin will average 25%, driving Amazon's high-margin growth.

2)云服务:亚马逊AWS是全球排名第一的云服务,占33%5年的年均增40%预计将保持高增此外,平均营业将达 25%,推动亚马逊的高利率增

 

AWS는 광고 및 마케팅, 금융서비스, Game Tech, 의료서비스 및 생명 과학, 제조, 미디어 및 엔터테인먼트, 통신, 여행 및 접객 등 다양한 분야에서 솔루션을 제공하고 있습니다.

AWS provides solutions in a variety of fields including Advertising & Marketing, Financial Services, Game Tech, Healthcare & Life Sciences, Manufacturing, Media & Entertainment, Telecommunications, Travel & Hospitality, and more.

AWS 提供各种领域的解方案,包括广告和营销、金融服、游医疗保健和生命科、制造、媒体和娱乐信、旅游和酒店等

4차 산업혁명의 핵심은 데이터이고 그의 중심에서는 클라우드 서비스가 있습니다. 이로 인해 데이터센터에 대한 확충이 필요하고 2030년에는 현재의 2배로 성장되어 있을 것으로 예측되고 있습니다.

The core of the 4th industrial revolution is data, and cloud services are at the center of it. As a result, it is necessary to expand the data center, and it is predicted that the number of data centers will double by 2030.

第四次工革命的核心是据,云服是其核心。因此,据中心有很大的成长动力,预计2030据中心的将会一番。

3) 구독서비스: Amazon Prime은 멤버십이 2021년 1분기에 2억명이 넘었고 연평균 60%의 성장을 보이고 있으며 2020년에는 99억 달러의 매출을 달성했습니다.

3) Subscription Service: Amazon Prime has over 200 million memberships in Q1 2021, is growing at a CAGR of 60%, and reached $9.9 billion in revenue in 2020.

3订阅亚马逊Prime会员2021年第一季度超2亿,年增60%2020年收入99亿美元

 

과거 매출추이 | Past Revenue Trend | 趋势

아마존은 웹서비스, 클라우드 서비스와 구독서비스로 안정적인 성장을 보이고 있고 최근 5년간 평균 30%의 성장을 하고 있다.

Amazon is showing stable growth through web services, cloud services and subscription services, and has grown by an average of 30% over the past five years.

亚马逊在网络服务,云服务以及订阅服务方面呈现稳定增去五年平均增长了30%

l  Trailing 12 Months: 직전12개월 합산|Sum of the previous 12 months|过去12个月的加总

l  Quarterly: 분기실적|quarterly results|季度业绩

l  YoY Quaterly Growth: 전년동기비 성장률|Year-on-year growth rate|前年同期比

 

과거 EPS추이 | Past EPS Trend | EPS趋势

 

매출성장에 집중하여 EPS는 2014년까지 부진했지만 최근 5년간 평균 84%의 성장을 하고 있다

l  EPS: Earning Per Share의 약자로 주당순이익을 나타남

Concentrating on sales growth, EPS was sluggish until 2014, but has grown by an average of 84% over the past five years.

EPS: Earning Per Share

由于一直集中在销售额的成长,直到2014年,EPS成绩一般,但是在过去五年中平均增长了84%

EPS: Earning Per Share的缩写,每股收益的意思

장래 매출,이익 추이 | Future Sales and EPS trends | 来销和利润趋势

20년 어려운 상황에도 영향 없이 고성장을 유지했고 향후 3년 매출은 연평균 20%, 이익은 35%, EPS는 33% 성장할 것으로 예상하고 있다. 아마존은 배당 안하는 것이 아쉽지만 고성장을 유지하기 위하여 배당하는 대신 잉여금을 재투자하고 있다.

It has maintained high growth at 2020 without being affected by difficult circumstances. And sales are expected to grow at a CAGR of 20% over the next three years, profit at 35%, and EPS at 33%. Although Google does not pay dividends, it is used to maintain high growth with reinvesting the surplus.

在比较苦难的2020年,销售额也维持了高成长,预计三年额将以每年平均20%,利35%的速度增,每股收益以33%的速度增。谷歌为了保持高增长,目前不分红,将其盈余投资到了科研等技术领域,以求公司的发展。

 

주가추이와 목표주가 | Stock price trend and target price | 股价走及目

목표주가 관련 월가 애널리스트 평균은 4297.58$ (최고가 5500$, 최저가 3720$)를 제시하고 있고 23.25%의 상승여력을 보여주고 있고 전체 평가자 32명 모두 강력매수 의견을 주고 있습니다. (21년6월19일 기준)

The average target price of Wall Street analysts is 4297.58$ (highest price 5500$, lowest price  3720$), showing 23.25% upside potential. Moreover, all 32 analysts give a strong buy opinion. (As of June 19, 21)

尔街分析师预计标股价的均价4297.58美元(最高价5500美元,最低价3720美元),目前有23.25%的上,而且32估者全部出了强力入的意.21619日)

 

헷지펀드의 경우, 보유주식수는 지난 분기보다 661k주 증가했습니다.

For hedge funds, the number of shares held increased by 661k from the previous quarter.

基金持有的股票量比上一季度增加66.1万股。


투자판단은 자신의 몫이지만

투자에 유익한 정보가 되길…

The investment decision is yours, but I hope it will be useful information for your investment…

资决定由大家定,

但是希望上述内容可以给大家提供有用的资信息

 

 

관련글 더보기

댓글 영역