구분 | Category | 区分 | 내용 | Description | 内容 |
티커 | Ticker | 代码 | BABA |
회사 | Company | 公司 | 알리바바 그룹 홀딩스 | Alibaba Group Holding Limited | 阿里巴巴 |
섹터 | Sector | 行业 | 임의소비재 | Consumer Cyclical | 消费类周期 |
산업 | Industry | 产业 | 인터넷리테일 | Internet Retail | 互联网零售 |
국가 | Country | 国家 | 중국 | China | 中国 |
시가총액 | Market Cap | 市场价值 | 558.02B |
주식수 | Volume | 股票发行量 | 11,070,012 |
주식배당률 | Dividend% | 股息率 | N/A |
홈페이지 | Website | 公司主页 | www.alibabagroup.com |
알리바바는 1999년 6월 28일 Chung Tsai와 Yun Ma가 설립했으며 본사는 중국 항저우에 있습니다.
Alibaba was founded on June 28, 1999 by Chung Tsai and Yun Ma, and is headquartered in Hangzhou, China.
阿里巴巴由蔡崇信和马云于1999年6月28日创立,总部位于中国杭州。
알리바바는 주로 소매 및 도매상에게 온라인 및 모바일에서 전자상거래 서비스를 제공하고 핵심 커머스(85%), 클라우드 컴퓨팅(7%), 디지털 미디어 및 엔터테인먼트(7%), 및 혁신 이니셔티브 및 기타(1%) 등 사업부문으로 구성되어 있습니다.
Alibaba primarily provides online and mobile e-commerce services to retailers and wholesalers, Its business consists of core commerce (85%), cloud computing (7%), digital media and entertainment (7%), and innovation initiatives and others (1%).
阿里巴巴主要为零售商和批发商提供在线和移动电子商务服务,包括核心商务 (85%)、云计算 (7%)、数字媒体和娱乐 (7%) 以及创新计划和其他 (1%)。
핵심 커머스 부문: 소매 및 도매에서 운영하는 플랫폼으로 구성되어 있습니다. 타오바오(Taobao), 티몰(Tmall) 등 유명 쇼핑몰을 운영하여 광고 및 수수료로 수익 창출하고 있고 세계 및 중국 최대 온라인 및 모바일 상거래 기업입니다. 이외에도 제약 및 의료 제품을 위한 인터넷 플랫폼 Alibaba Health, 수익 창출 플랫폼인 알리마마(Alimama), 온라인 도매를 위한 1688.com 및 Alibaba.com, 소매를 위한 알리익스프레스, 전자 상거래 플랫폼인 Lazada, 수입 전자상거래 플랫폼 티몰글로벌, 디지털 소싱 플랫폼인 Lingshoutong, 물류 서비스 플랫폼 인 Cainiao 네트워크, 배달 및 지역 서비스 플랫폼인 Ele.me, 레스토랑 및 지역 서비스 가이드 플랫폼인 Koubei, 온라인 여행 플랫폼 Fliggy 등 다양한 형태의 온라인 서비스를 제공합니다.
Core Commerce Segment: Consists of platforms for retail and wholesale. It operates famous shopping malls such as Taobao and Tmall to generate revenue from advertisements and commissions, and is the largest online and mobile commerce company in the world and China. Others include Alibaba Health, an internet platform for pharmaceutical and medical products, Alimama, a revenue generating platform, 1688.com and Alibaba.com for online wholesale, Ali Express for retail, Lazada, an e-commerce platform, and an import e-commerce platform Tmall Global, Lingshoutong, a digital sourcing platform, Cainiao Network, a logistics service platform, Ele.me, a delivery and local service platform, Koubei, a restaurant and local service guide platform, and Fliggy, an online travel platform.
核心商务领域:由零售和批发平台组成。阿里巴巴主要经营淘宝和天猫等著名的网购中心,主要收入来源是广告和佣金,是世界和中国最大的在线和移动商务公司。其他部分包括医药和医疗产品的互联网平台阿里健康、创收平台阿里妈妈、在线批发的1688.com和阿里巴巴、零售的速卖通、电子商务平台Lazada和进口电商平台天猫国际、灵手通数字采购平台、菜鸟网物流服务平台、饿了么外卖和本地服务平台、口碑餐饮和本地服务指南平台等各类在线服务,以及在线旅游平台飞猪。
클라우드 컴퓨팅 부문: 탄력적 컴퓨팅, 데이터베이스, 스토리지 및 콘텐츠 전달 네트워크, 대규모 컴퓨팅, 보안, 관리 및 애플리케이션, 빅 데이터 분석, 기계 학습 플랫폼, 사물인터넷 및 다양한 산업의 기업에 제공되는 기타 서비스를 제공하는 알리바바 클라우드로 구성되어 있습니다.
Cloud computing Segment: Alibaba Cloud, which provides elastic computing, databases, storage and content delivery networks, large-scale computing, security, management and applications, big data analytics, machine learning platforms, Internet of Things and other services to various industries.
云计算领域:阿里云,为各行各业提供弹性计算、数据库、存储和内容交付网络、大规模计算、安全、管理和应用、大数据分析、机器学习平台、物联网等服务。
디지털 미디어 및 엔터테인먼트 부문: 영화, 텔레비전 시리즈, 버라이어티 쇼, 애니메이션 및 기타 비디오 콘텐츠를 제작하고 온라인 비디오 플랫폼인 Youku를 운영합니다. Youku는 온라인 비디오, 영화, 라이브 이벤트, 뉴스 피드, 문학, 음악 등을 제공합니다.
Digital Media & Entertainment Segment: Produces movies, television series, variety shows, animations and other video content, and runs Youku, an online video platform. Youku offers online videos, movies, live events, news feeds, literature, music and more.
数字媒体及娱乐领域:制作电影、电视剧、综艺、动漫等视频内容,并运营在线视频平台优酷。 优酷提供在线视频、电影、现场活动、新闻提要、文学作品、音乐等。
혁신 이니셔티브 및 기타 부문: 모바일 디지털 지도, 내비게이션, 실시간 교통 정보 앱인 Amap, 비즈니스 효율성 앱인 DingTalk, AI 기반 스마트 스피커 Tmall Genie 등과 같은 비즈니스가 포함됩니다.
Innovation initiatives and other Segment: including businesses such as mobile digital maps, navigation, real-time traffic information app Amap, business efficiency app DingTalk, AI-powered smart speaker Tmall Genie, and more.
创新举措及其他领域:包括移动数字地图、导航、实时交通信息应用Amap、业务效率应用钉钉、人工智能音箱天猫精灵等业务
1) 안정적인 전자상거래 서비스: 알리바바는 중국 전자상거래 시장에서 1위를 차지하고 있고 광고수익과 수수료를 통하여 안정적인 수익을 창출하고 있습니다.
1) Stable e-commerce service: Alibaba ranks first in the Chinese e-commerce market and generates stable revenue through advertising and commissions.
1)稳定的电子商务服务:阿里巴巴在中国电子商务市场排名第一,通过广告收入和佣金产生稳定的收入。
또한, 중국 전자상거래 시장은 연간 18% 성장의 고성장을 이루고 있어서 알리바바의 매출에도 긍정적인 영향을 줄 것이고 2022년까지 중국 전체 인구의 70%가 온라인 쇼핑을 하게 되어 시장 잠재력도 아주 큽니다.
In addition, the Chinese e-commerce market is growing at a high annual growth rate of 18%, which will have a positive impact on Alibaba's sales. By 2022, 70% of Chinese population will shop online, which has great market potential.
此外,中国电子商务市场正以18%的高年增长率增长,这将对阿里巴巴的销售额产生积极影响,到2022年,中国人口的70%将在网上购物,市场潜力巨大。
2) 클라우드 서비스: 알리바바 클라우드 서비스는 2020년 전세계 3위, 아시아 1위를 자랑하고 있습니다. 또한, 알리바바 클라우드는 교육 클라우드 부문에서 세계 시장 점유율 24.3%를 기록하며 1위 업체로 등극했습니다.
2) Cloud service: Alibaba's cloud service is ranked 3rd in the world and 1st in Asia in 2020. In addition, Alibaba Cloud became the No. 1 player in the education cloud sector with a global market share of 24.3%.
2)云服务:2020年阿里巴巴云服务全球排名第三,亚洲第一。 此外,阿里云以24.3%的全球市场份额成为教育云领域第一。
알리바바 클라우드는 중국 시장점유율의 40%이상을 차지하는 1위 기업이고 연평균 30% 성장하는 중국 클라우드 시장 성장세에 따라 급격한 매출이 증가할 것으로 예상합니다.
Alibaba Cloud is the No. 1 company accounting for more than 40% of the Chinese market share, and its sales are expected to increase rapidly in line with the growth of the Chinese cloud market, which is growing at an average annual rate of 30%.
阿里云是占据中国40%以上市场份额的第一大公司,随着中国云市场以年均30%的速度增长,其销售额有望快速增长。
3) 사업다각화: 알리바바는 이커머스, 클라우드 컴퓨팅외에도 엔터테인먼트, 핀테크, 물류사업, 헬스케어 등 사업을 다각화하고 있고 온라인을 연계한 오프라인 마켓으로도 진출하고 있음으로 미래성장동력은 지속될 것입니다.
3) Business diversification: In addition to e-commerce and cloud computing, Alibaba is diversifying businesses such as entertainment, fintech, logistics, and healthcare. The future growth engine will continue as Alibaba is advancing into the offline market linked to the online market.
3)业务多元化:除了电子商务和云计算,阿里巴巴还在多元化业务,如娱乐、金融科技、物流和医疗保健。随着阿里巴巴进军与在线市场相关的线下市场,未来的增长引擎将继续。
알리바바는 온라인 및 모바일 전자상거래를 통한 안정적인 성장을 보이고 있고 최근 5년간 평균 45%의 성장을 하고 있다.
Alibaba is showing stable growth through online and mobile e-commerce, and has grown highly by an average of 45% over the past five years.
通过互联网和移动电子商务的收入呈现稳定的高增长,过去五年平均增长了45%。
l Trailing 12 Months: 직전12개월 합산|Sum of the previous 12 months|过去12个月的加总
l Quarterly: 분기실적|quarterly results|季度业绩
l YoY Quaterly Growth: 전년동기비 성장률|Year-on-year growth rate|前年同期比
EPS는 매출과 유사한 패턴을 보이고 있고 최근 5년간 연평균 15%의 성장을 했습니다.
l EPS: Earning Per Share의 약자로 주당순이익을 나타남
EPS shows a similar pattern to sales and has grown at an average annual rate of 15% over the past five years.
l EPS: Earning Per Share
EPS与销售趋势类似,最近5年年均增长15%。
l EPS: Earning Per Share的缩写,是每股收益的意思
20년 어려운 상황에도 영향 없이 고성장을 유지했고 향후 3년 매출은 연평균 30%, 이익은 6%, EPS는 1.4% 성장할 것으로 예상하고 있다.
It has maintained high growth at 2020 without being affected by difficult circumstances. And sales are expected to grow at a CAGR of 30% over the next three years, profit at 6%, and EPS at 1.4%. In particular, profit and EPS will have explosive growth
在比较苦难的2020年,销售额也维持了高成长,预计未来三年销售额将以每年平均30%增长,利润以6%的速度增长,每股收益以1.4%的速度增长。
목표주가 관련 월가 애널리스트 평균은 290.82$ (최고가 350$, 최저가 192$)를 제시하고 있고 37.11%의 상승여력을 보여주고 있고 전체 평가자 24명 중 22명이 강력매수 의견을 주고 있습니다. (21년7월18일 기준)
The average target price of Wall Street analysts is 290.82$ (highest price 350$, lowest price 192$), showing 37.11% upside potential. Moreover, 22 of 24 analysts give a strong buy opinion. (As of July 18, 21)
华尔街分析师预计目标股价的均价为290.82美元(最高价350美元,最低价192美元),目前有37.11%的上升空间,而且24位评估者中22位给出了买入的意见.(21年7月18日)
헷지펀드의 경우, 보유주식수는 지난 분기보다 7.8M주 증가했습니다.
For hedge funds, the number of shares held increased by 7.8M from the previous quarter.
基金持有的股票数量比上一季度增加了78万股。
010_바이두|Baidu|百度_2 (영어|English|英语) (0) | 2021.07.29 |
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010_바이두|Baidu|百度_1 (한국어|Korean|韩语) (0) | 2021.07.28 |
009_알리바바|Alibaba|阿里巴巴_3 (중국어|Chinese|汉语) (0) | 2021.07.23 |
009_알리바바|Alibaba|阿里巴巴_2 (영어|English|英语) (0) | 2021.07.22 |
009_알리바바|Alibaba|阿里巴巴_1 (한국어|Korean|韩语) (0) | 2021.07.19 |
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