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005_페이스북|Facebook|脸书_F (통합본|Consolidation|综合本)

US stock introduction

by 경제적 자유 워너비 마미 파파 2021. 6. 26. 10:00

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구분 | Category | 区分 내용 | Description | 内容
티커 | Ticker | FB
회사 | Company | 公司 페이스북 | Facebook, Inc. | 脸书
섹터 | Sector | 커뮤니케이션 서비스 | Communication Services | 通讯服务
산업 | Industry | 产业 인터넷 컨텐트 & 인포메이션 | Internet Content & Information | 互联网和信息
국가 | Country | 미국 | USA | 美国
시가총액 | Market Cap | 945B
주식수 | Volume | 股票行量 11,647,002
주식배당률 | Dividend% | 股息率 N/A
홈페이지 | Website | 公司主 investor.fb.com

기업소개 | Company Introduction | 公司介

페이스북은 2004년 2월 4일 Mark Elliot Zuckerberg(마크 주커버그), Dustin Moskovitz, Chris R. Hughes, Andrew McCollum 및 Eduardo P. Saverin에 의해 설립되었으며 본사는 캘리포니아 주 멘로 파크에 있습니다.

Facebook was founded on February 4, 2004 by Mark Elliot Zuckerberg, Dustin Moskovitz, Chris R. Hughes, Andrew McCollum and Eduardo P. Saverin and is headquartered in Menlo Park, California.

Facebook 2004 2 4 日由马克·埃利奥特·扎克伯格、达斯汀·莫斯科维茨、克里斯·R·休斯、安德鲁·麦科勒姆和爱德华多·P·萨维林创立,总部位于加利福尼亚州门洛帕克。

Facebook, Inc.는 전 세계적인 소셜 네트워킹 회사로 모바일 장치, 개인용 컴퓨터, 가상 현실 헤드셋 및 가정용 장치를 통해 친구 및 가족과 연결하고 공유 할 수있는 Facebook, Instagram, Messenger, WhatsApp 및 Oculus 등 SNS 제품을 제공합니다.

Facebook, Inc. is a global social networking company that offers social media products including Facebook, Instagram, Messenger, WhatsApp and Oculus that allow you to connect and share with friends and family through mobile devices, personal computers, virtual reality headsets and home devices.

Facebook, Inc. 是一家全球社交网络公司,提供包括 FacebookInstagramMessengerWhatsApp Oculus 在内的社交媒体产品,让您可以通过移动设备、个人电脑、虚拟现实耳机和家庭设备与朋友和家人联系和分享。

 

Facebook: 사람들이 모바일 장치와 개인용 컴퓨터에서 서로 연결, 공유, 검색 및 통신

Instagram: 사진, 비디오 및 비공개 메시지를 공유하는 커뮤니티

Messenger WhatsApp: 사람들이 플랫폼과 장치를 통해 친구, 가족, 그룹 및 기업과 연결할 수있는 메시징 응용 프로그램

Oculus: 사람들이 언제 어디서나 연결 감을 느낄 수 있도록 도와주는 증강 및 가상 현실 제품

Facebook: People connect, share, search and communicate with each other on mobile devices and personal computers.

Instagram: A community to share photos, videos and private messages

Messenger and WhatsApp: Messaging applications that allow people to connect with friends, family, groups and businesses across platforms and devices.

Oculus: Augmented and virtual reality products that help people feel connected anytime, anywhere

Facebook通过移动设备和个人电脑上相互联系、分享、搜索和交流

Instagram一个分享照片、视频和私人信息的社区

Messenger WhatsApp允许人们通过平台和设备与朋友、家人、团体和企业联系的消息应用程序

Oculus帮助人们随时随地感受交流的虚拟现实产品

페이스북의 순매출은 광고(98.5%)와 기타(1.5%)로, 광고 수익이 대부분을 차지하며, 지역적으로는 미국과 캐나다(45.6%), 유럽(23.8%), 아시아/태평양(21.8%) 순으로 수익이 발생합니다.

Facebook's net sales are advertising (98.5%) and other (1.5%), whose major revenue is earned by advertising. Revenue is generated in the following geographically such as the US and Canada (45.6%), Europe (23.8%) and Asia/Pacific (21.8%).

Facebook的净销售额为广告(98.5%)和其他(1.5%),其中广告收入占大部分,地域分布在美国和加拿大(45.6%)、欧洲(23.8%)和亚​​太地区(21.8%)。

투자포인트 | Investment Point | 理念

1) 안정적인 광고수익: 페이스북은 2020년 12월 기준 일간 사용자수 26억명, 월간사용자수 33억명을 보유하고 있는 세계 1등SNS 기업입니다. 즉 전세계 인구 79억명 중 43%가 매달 페이스북에 접속하는 셈입니다. 비즈니스계정이 약 2억개 있고 광고주가 1000만명 있습니다. 페이스북의 월간 사용자 추이는 꾸준히 증가하고 있고 광고수익도 비례하여 안정적으로 증가하고 있습니다.

1) Stable advertising revenue: As of December 2020, Facebook is the world's No. 1 SNS company with 2.6 billion daily users and 3.3 billion monthly users. That means 43% of the world's 7.9 billion people use Facebook every month. There are about 200 million business accounts and 10 million advertisers. Facebook's monthly user trend is steadily increasing, and advertising revenue is also increasing proportionally and stably.

1定的广告收入:截至 2020 12 月,Facebook 是全球第一的 SNS 公司,日用户数为 26 亿,月用户数为 33 亿 意味着全世界 79 亿人中每月有 43% 使用 Facebook。 大 2 亿个业账户 1000 广告客 Facebook的月用户趋势稳步增,广告收入也在按比例定增

2) 가상현실(VR) 및 증강현실(AR): 가상현실은 Virtual Reality로 그래픽을 통해 현실이 아닌 가상의 환경을 만들어 현실처럼 느끼게 해주는기술이고 증강현실은 Augmented Reality로 현세계에 가상의 물체나 그래픽을 겹쳐 보여주는 기술입니다.

2) Virtual Reality (VR) and Augmented Reality (AR): Virtual reality is a technology that creates a virtual environment rather than reality through graphics and makes it feel like reality. Augmented reality is a technology that superimposes virtual objects or graphics on the present world.

2虚拟现实VR)和增强现实AR):虚拟现实过图虚拟环境而不是现实并使其感现实的技增强现实是一前世界上虚拟对象或形的技

 

페이스북은 가상현실 VR 헤드셋 오큘러스 퀘스트2을 2020년에 판매 시작했고 폭발적인 반응을 보여주기도 했습니다. 가상현실 헤드셋으로 게임, 홈트레이닝 등을 할 수 있을 뿐만 아니라 지구 반대쪽에 있는 온라인 친구와 커피한잔의 여유도 부릴 수 있습니다.

Facebook started selling the virtual reality VR headset Oculus Quest 2 in 2020, and it also showed an explosive response. With the virtual reality headset, you can not only play games, train at home, etc., but also have a cup of coffee with an online friend from the other side of the globe.

Facebook 2020 虚拟现实 VR 头显 Oculus Quest 2,销售量很显著有了虚拟现实耳机,可以玩游、在家运动等,可以与来自地球另一端的在线朋友一起喝杯咖

 

또한, 2020년 기준 전년 대비 페이스북은 플랫폼 상에서 증강현실(AR), 가상현실(VR) 콘텐츠 검색량이 전년 대비 44%, 관련 그룹 회원 수가 74% 각각 증가했다고 밝혀 미래성장동력으로 선보이고 있습니다.

In addition, as of 2020, compared to the previous year, Facebook revealed that search volume for augmented reality (AR) and virtual reality (VR) content on the platform increased by 44% compared to the previous year, and the number of related group members increased by 74%, respectively, showing it as a future growth engine.

此外, Facebook透露,截至2020年,增强现实AR)和虚拟现实VR)相关容的搜索量比去年44%,相群组会员也增加了74%,证明其未来成长动力很有潜力。

 

3) Facebook Shop: 2020년 5월 페이스북 CEO 마크 저커버그 페이스북은 라이브 스트리밍을 통해 소상공인들이 플랫폼 안에서 온라인 상점을 무료로 쉽게 생성할 수 있는 페이스북 샵(Facebook Shops)을 런칭했습니다.

3) Facebook Shop: In May 2020, Facebook CEO Mark Zuckerberg launched the Facebook Shop through live streaming, which allows small businesses to easily create an online store within the platform for free.

3) Facebook Shop2020 年 5 月,Facebook CEO 马克·扎克伯格 (Mark Zuckerberg)推出了 Facebook Shop,让小企业可以轻松地在平台内免费创建在线商店。

 

페이스북 샵을 이용하면 판매자는 페이스북 페이지 또는 인스타그램 프로필, 스토리 등에 제품을 등록할 수 있다. 구매자는 페이스북 안에서 판매자에게 메시지를 보내고 제품을 결제할 수 있으며, 배송 등을 확인할 수 있다. 또한, 페이스북 및 인스타그램 라이브 스트리밍에서 제품에 태그를 지정하는 기능도 지원되고 태그를 클릭하면 제품 주문 페이지로 이동하는 식이다. 복잡한 설정이나 준비 없이 페이스북 생태계 내에서 상품 목록을 작성하고 홍보, 판매, 배송, AS까지 모두 가능하게 만든 서비스다. 페이스북은 30억명의 사용자를 바탕으로 커머스 사업에 진출하면서 추가적인 광고 및 수수료 수익을 가져가는 모델을 구상하고 있습니다.

The Facebook Shop allows sellers to register products on their Facebook page, Instagram profile, or Stories. Buyers can send messages to sellers within Facebook, pay for products, and check delivery and more. In addition, the ability to tag products on Facebook and Instagram live streaming is supported, and clicking a tag will take you to the product order page, and so on. It is a service that makes it possible to create a list of products within the Facebook ecosystem without complicated settings or preparations, and to promote, sell, deliver, and after-sales service. With 3 billion users, Facebook is envisioning a model that will earn additional advertising and commission revenue as it enters the commerce business.

Facebook 商店允许卖家在他们的 Facebook 页面、Instagram 个人资料或故事上注册产品。 买家可以在 Facebook 内向卖家发送消息、支付产品费用和检查送货等。 它还支持在 Facebook Instagram 直播上标记产品,单击标签将带您进入产品订购页面等。 无需复杂的设置或准备,即可在 Facebook 生态系统内创建产品列表,并进行推广、销售、交付甚至售后服务。 拥有 30 亿用户的 Facebook,通过开展该项商业业务模式,将会进一步提高额外的广告和佣金收入。

과거 매출추이 | Past Revenue Trend | 趋势

페이스북은 SNS을 통한 광고수익으로 안정적인 성장을 보이고 있고 최근 5년간 평균 37%의 성장을 하고 있다.

Facebook is showing stable growth through SNS advertisement, and has grown by an average of 37% over the past five years.

脸书通过SNS广告收入现稳定增去五年平均增长了37%

l  Trailing 12 Months: 직전12개월 합산|Sum of the previous 12 months|过去12个月的加总

l  Quarterly: 분기실적|quarterly results|季度业绩

l  YoY Quaterly Growth: 전년동기비 성장률|Year-on-year growth rate|前年同期比

과거 EPS추이 | Past EPS Trend | EPS趋势

매출성장에 집중하여 EPS는 2013년까지 부진했지만 최근 5년간 평균 47%의 성장을 하고 있다

l  EPS: Earning Per Share의 약자로 주당순이익을 나타남

Concentrating on sales growth, EPS was sluggish until 2013, but has grown by an average of 47% over the past five years.

EPS: Earning Per Share

由于一直集中在销售额的成长,直到2013年,EPS成绩一般,但是在过去五年中平均增长了47%

EPS: Earning Per Share的缩写,每股收益的意思

장래 매출,이익 추이 | Future Sales and EPS trends | 来销和利润趋势

20년 어려운 상황에도 영향 없이 고성장을 유지했고 향후 3년 매출은 연평균 23%, 이익은 21%, EPS는 21% 성장할 것으로 예상하고 있다. 페이스북은 배당 안하는 것이 아쉽지만 고성장을 유지하기 위하여 배당하는 대신 잉여금을 재투자하고 있다.

It has maintained high growth at 2020 without being affected by difficult circumstances. And sales are expected to grow at a CAGR of 23% over the next three years, profit at 21%, and EPS at 21%. Although Facebook does not pay dividends, it is used to maintain high growth with reinvesting the surplus.

在比较苦难的2020年,销售额也维持了高成长,预计三年额将以每年平均23%,利21%的速度增,每股收益以21%的速度增。脸书为了保持高增长,目前不分红,将其盈余投资到了科研等技术领域,以求公司的发展。

주가추이와 목표주가 | Stock price trend and target price | 股价走及目

목표주가 관련 월가 애널리스트 평균은 387.03$ (최고가 460$, 최저가 275$)를 제시하고 있고 17.4%의 상승여력을 보여주고 있고 전체 평가자 34명 중 29명이 강력매수 의견을 주고 있습니다. (21년6월20일 기준)

The average target price of Wall Street analysts is 387.03$ (highest price 460$, lowest price  275$), showing 17.4% upside potential. Moreover, 29 of 32 analysts give a strong buy opinion. (As of June 20, 21)

尔街分析师预计标股价的均价387.03美元(最高价460美元,最低价275美元),目前有17.4%的上,而且32估者中29出了强力入的意.21620日)

헷지펀드의 경우, 보유주식수는 지난 분기보다 5M주 증가했습니다.

For hedge funds, the number of shares held increased by 5M from the previous quarter.

基金持有的股票量比上一季度增加5百万股。


투자판단은 자신의 몫이지만

투자에 유익한 정보가 되길…

The investment decision is yours,

but I hope it will be useful information for your investment…

资决定由大家定,

但是希望上述内容可以给大家提供有用的资信息

 

 

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