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007_엔비디아|NVIDIA|英伟达_F (통합본|Consolidation|综合本)

US stock introduction

by 경제적 자유 워너비 마미 파파 2021. 7. 11. 10:00

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구분 | Category | 区分 내용 | Description | 内容
티커 | Ticker | NVDA
회사 | Company | 公司 엔비디아 | NVIDIA Corporation | 英伟达
섹터 | Sector | 기술 | Technology | 技术
산업 | Industry | 产业 반도체 | Semiconductors | 半导体
국가 | Country | 미국 | USA | 美国
시가총액 | Market Cap | 503.64B
주식수 | Volume | 股票行量 9,190,846
주식배당률 | Dividend% | 股息率 0.10%
홈페이지 | Website | 公司主 www.nvidia.com

기업소개 | Company Introduction | 公司介

엔비디아는 1993년 1월 Jen Hsun Huang, Chris A. Malachowsky 및 Curtis R. Priem에 의해 설립되었으며 본사는 캘리포니아 주 산타 클라라에 있습니다.

NVIDIA was founded in January 1993 by Jen Hsun Huang, Chris A. Malachowsky, and Curtis R. Priem and is headquartered in Santa Clara, California.

英伟达由Jen Hsun Huang、Chris A. Malachowsky和​​Curtis R. Priem于1993年1月创立,总部位于加利福尼亚州圣克拉拉。

 

 

엔비디아는 컴퓨터 그래픽 프로세서, 칩셋 및 관련 멀티미디어 소프트웨어의 설계 및 제조가 주 사업영역이고 게임, 데이터 센터 및 자동차 시장에서 사용되며 그래픽 처리 장치 (GPU), 컴퓨팅 및 네트워크 2개 사업 부문으로 구분됩니다.

NVIDIA's primary business area is the design and manufacture of computer graphics processors, chipsets and related multimedia software, used in the gaming, data center and automotive markets, and is divided into two business segments: Graphics Processing Units (GPUs), Computing and Networks.

NVIDIA的主要业务领域是设计和制造用于游戏、数据中心和汽车市场的计算机图形处理器、芯片组和相关多媒体软件,分为两个业务部门:图形处理单元(GPU)、计算和网络。

 

GPU 부문: 게임 및 PC 용 GeForce GPU, GeForce NOW 게임 스트리밍 서비스 및 관련 인프라, 게임 플랫폼 용 솔루션을 제공할 뿐만 아니라 디자이너를 위한 Quadro, AI 데이터 과학자 및 빅데이터 연구원을 위한 Tesla 및 DGX, 클라우드 기반 비주얼 컴퓨팅 사용자를 위한 GRID 등을 제공합니다.

GPU Segment: GeForce GPUs for games and PCs, GeForce NOW game streaming services and related infrastructure, as well as providing solutions for gaming platforms, Quadro for designers, Tesla and DGX for AI data scientists and big data researchers, GRID for cloud-based visual computing users etc.

GPU部分:用于游戏和PCGeForceGPUGeForce NOW游戏流媒体服务和相关基础设施,以及为游戏平台提供解决方案,为设计师提供 Quadro,为AI数据科学家和大数据研究人员提供TeslaDGX,并且提供基于云的视觉计算用户的GRID等。

컴퓨팅 및 네트워크 부문: 전체 컴퓨터를 단일 칩에 통합하고 GPU 및 멀티 코어 CPU를 통합하여 로봇 공학, 드론, 자동차 자율주행은 물론 콘솔과 모바일 게임 및 엔터테인먼트 장치를 위한 슈퍼 컴퓨팅을 구동하고 데이터 센터 플랫폼 및 시스템을 제공합니다.

Computing and Networks Segment: Consolidating entire computers on a single chip, integrating GPUs and multi-core CPUs to power robotics, drones, automotive autonomous driving, as well as supercomputing for consoles, mobile gaming and entertainment devices, and providing platforms and systems for data centers.

计算和网络领域:将整台计算机整合在一个芯片上,集成 GPU 和多核 CPU,为机器人、无人机、汽车自动驾驶以及游戏机, 移动游戏和娱乐设备提供超级计算,并且为数据中心提供平台和系统。

엔비디아의 고객은 장비 제조업체, 시스템 빌더, 애드 인 보드 제조업체, 소매 업체 / 유통 업체, 인터넷 및 클라우드 서비스 제공 업체, 자동차 제조 업체 및 Tier-1 자동차 공급 업체, 매핑 회사, 신생 기업 등으로 다양하게 구성되어 있습니다.

NVIDIA owns various customers such as equipment manufacturers, system builders, add-in board manufacturers, retailers/distributors, internet and cloud service providers, automakers and Tier-1 automotive suppliers, mapping companies, startups etc.

英伟达的客户群很广,包括设备制造商、系统制造商、插件板制造商、零售商/分销商、互联网和云服务提供商、汽车制造商和一级汽车供应商、地图公司、初创公司等。

투자포인트 | Investment Point | 理念

엔비디아는 주로 데이터 센터 및 게이밍에서 매출을 창출하고 있고 2021년 2분기 기준으로 각각 전체 매출의 43%와 45%를 차지하고 데이터센터의 매출이 최초로 게이밍 부문 매출을 초과 했습니다.

NVIDA generates revenue primarily from data center and gaming, accounting for 43% and 45% of total revenue respectively as of Q2 2021, and the data center revenue exceeds gaming revenue for the first time.

伟达的收入主要据中心和游,截至 2021 年第二季度分收入的 43% 45%据中心收入首次超收入

 

1) 게이밍 GPU: 엔비디아를 대표하는 GeForce 시리즈, 즉 GPU는 단순 연산을 다발적으로 처리하는데 유리하여 게임 속 수많은 화소의 색과 밝기를 동시에 조절하는데 유리합니다. 게임시장이 매년 평균 9% 꾸준한 성장세를 보임에 따라 PC와 콘솔 영역에서 엔비디아의 GPU 매출도 연동되어 안정적인 성장을 보이고 있습니다.

1) Gaming GPU: NVIDA’s flagship GeForce series, GPU is advantageous for processing simple calculations in batches and simultaneously adjusting the color and brightness of numerous pixels in the game. As the game market continues to grow at an average of 9% annually, NVIDA’s GPU sales in the PC and console areas are also showing stable growth.

1)游GPU伟达的旗GeForce系列,即GPU,有利于批量简单算,因此有利于同控制游多像素的色和亮度。 着游以年均9%的速度持,英伟达PC和主机域的GPU量也呈现出稳定增

 

 특히 2021년 2분기 매출은 16.5 억 달러로 전분기 대비 24 % 전년 동기 대비 26 % 증가했고 GeForce NOW를 Chromebook으로 확장하여 수백만 명의 사용자가 클라우드에서 게임이 가능하게 한 것이 매출증가에 기여했습니다.

In particular, revenue for the Q2 of 2021 was $1.65 billion, up 24% QoQ and 26% YoY. It was contributed by expansion of GeForce NOW to Chromebooks, which enabled millions of users to play in the cloud.

尤其2021年第二季度的收入16.5亿美元,比增24%,同比增26%展到Chromebooks的GeForce NOW,使百万用可以在云端玩游因此对收入增做出了杰出的贡献

게임에 활용되는 dGPU 시정에서 엔비디아의 점유율은 다른 경쟁자와 비교했을 때도 시장점유율이 약 80%로 독보적으로 1위를 차지하고 있습니다.

NVIDIA's market share in the dGPU market used for games is unrivaled, with an 80% market share compared to other competitors.

伟达在用于游dGPU的市场份额与伦比,其他竞争对手相比,市场份额达80%

2) 데이터 센터: 엔비디아는 GPU를 데이터센터에 맞게 설계하고 운영할 수 있는 자체 플랫폼 및 솔루션을 개발했고 데이터센터의 서버와 스토리지 간의 네트워크 기술을 만드는 Mellanox를 인수하면서 데이터센터 핵심 기술을 확보했습니다. 이러한 기술력을 바탕으로 기존 제품보다 7배 성능이 뛰어난 NVIDIA A100 Tensor Core GPU를 출시하여 공급계약을 따내고 있고 특히 2021년 2분기 매출은 17 억 5 천만 달러로 전분기 대비 54 % 전년 동기 대비 167 % 증가했습니다.

2) Data Center: NVIDIA developed its own platform and solution to design and operate GPUs for data centers, and acquired Mellanox, which makes core network technology between servers and storage in data centers. Based on this technology, NVIDIA is winning a supply contract by launching NVIDIA A100 Tensor Core GPU, which has 7 times the performance of existing products. In particular, revenue for the second quarter of 2021 was $1.75 billion, up 54% QoQ and 167% YoY.

2据中心:伟达开发了自己的平台和解方案来设计运营数据中心的GPU据中心的服器和存间进网络Mellanox,确保了核心据中心技基于这项,通推出性能是7倍的NVIDIA A100 Tensor Core GPU得了很多合同。尤其2021 年第二季度的收入 17.5 亿美元,比增 54%,同比增 167%

4차 산업혁명의 핵심은 데이터이고 그의 중심에서는 클라우드 서비스가 있습니다. 이로 인해 데이터센터에 대한 확충이 필요하고 2030년에는 현재의 2배로 성장되어 있을 것으로 예측되고 있으므로 엔비디아의 데이터센터 사업영역도 수혜 받을 것으로 예상하고 있습니다.

The core of the 4th industrial revolution is data, and cloud services are at the center of it. As a result, data center expansion is required and it is expected to double the current size by 2030, so NVIDIA data center business area is also expected to benefit.

第四次工业革命的核心是数据,云服务是其核心。因此,需要扩展数据中心,预计到2030年将是目前规模的两倍,因此英伟达的数据中心业务领域也有望受益。

3) 미래성장산업: 자동화는 아직 비중이 작지만 메르세데스-벤츠와 함께 2024 년부터 NVIDIA DRIVE AV 자율 주행 소프트웨어와 NVIDIA AGX Orin AV 컴퓨터를 기반으로 하는 새로운 소프트웨어 정의 차량 아키텍처를 2024 년부터 라인업의 모든 차량에 통합한다고 발표하여 전망이 밝은 전기차 시장에서 도약을 기대해볼 수 있습니다.

3) Future growth industry: NVIDIA’s automation business is still small, but with Mercedes-Benz, from 2024, a new software-defined vehicle architecture based on NVIDIA DRIVE AV autonomous driving software and NVIDIA AGX Orin AV computer will be introduced to all vehicles in the lineup from 2024. We can expect a leap forward in the promising electric vehicle market.

3)未来增长行业:英伟达的自动化业务仍然很小,但通过与梅赛德斯-奔驰合作,从2024年起,基于NVIDIA DRIVE AV自动驾驶软件和NVIDIA AGX Orin AV计算机的全新软件定义车辆架构将整合到所有车辆上。我们可以期待英伟达在充满希望的电动汽车市场上实现又一次飞跃。

그외에 로봇 공학, 인공지능, 드론 등 다양한 4차산업혁명 관련 분야에서도 연구개발을 아까지 않고 있습니다.

In addition, NVIDIA is also focusing on research and development in various fields related to the 4th industrial revolution such as robotics, artificial intelligence, and drones etc.

此外,英伟达还专注于机器人、人工智能、无人机等第四次工革命相的各个领域的研发

과거 매출추이 | Past Revenue Trend | 趋势

엔비디아는 게이밍 부분과 데이터센터를 통한 안정적인 성장을 보이고 있고 최근 5년간 평균 30%의 성장을 하고 있다.

NVIDIA is showing stable growth through gaming and data center, and has grown highly by an average of 30% over the past five years.

英伟达通过电玩和数据中心销售收入现稳定的高增去五年平均增长了30%

l  Trailing 12 Months: 직전12개월 합산|Sum of the previous 12 months|过去12个月的加总

l  Quarterly: 분기실적|quarterly results|季度业绩

l  YoY Quaterly Growth: 전년동기비 성장률|Year-on-year growth rate|前年同期比

과거 EPS추이 | Past EPS Trend | EPS趋势

EPS는 매출과 유사한 패턴을 보이고 있고 최근 5년간 연평균 10%의 성장을 했습니다.

l  EPS: Earning Per Share의 약자로 주당순이익을 나타남

EPS shows a similar pattern to sales and has grown at an average annual rate of 10% over the past five years.

EPS: Earning Per Share

EPS与销售趋势类似,最近5年年均增长10%

EPS: Earning Per Share的缩写,每股收益的意思

장래 매출,이익 추이 | Future Sales and EPS trends | 来销和利润趋势

20년 어려운 상황에도 영향 없이 고성장을 유지했고 향후 3년 매출은 연평균 22%, 이익은 31%, EPS는 35% 성장할 것으로 예상하고 있다. 특히, 이익과 EPS는 폭발적인 성장을 할 것입니다.

It has maintained high growth at 2020 without being affected by difficult circumstances. And sales are expected to grow at a CAGR of 22% over the next three years, profit at 31%, and EPS at 35%. In particular, profit and EPS will have explosive growth.

在比较苦难的2020年,销售额也维持了高成长,预计三年额将以每年平均22%,利31%的速度增,每股收益以35%的速度增。尤其利润和EPS的增会很迅猛。

 

주가추이와 목표주가 | Stock price trend and target price | 股价走及目

목표주가 관련 월가 애널리스트 평균은 762.96$ (최고가 1000$, 최저가 600$)를 제시하고 있고 6.90%의 하락여력을 보여주고 있고 전체 평가자 29명 중 28명이 강력매수 의견을 주고 있습니다. (21년7월6일 기준)

The average target price of Wall Street analysts is 762.96$ (highest price 1000$, lowest price  600$), showing 6.90% downside potential. Moreover, 28 of 29 analysts give a strong buy opinion. (As of July 6, 21)

尔街分析师预计标股价的均价762.96美元(最高价1000美元,最低价600美元),目前有6.90%的下降空,而且29估者中28出了强力入的意.2176日)

헷지펀드의 경우, 보유주식수는 지난 분기보다 1.2M주 감소했습니다.

For hedge funds, the number of shares held decreased by 1.2M from the previous quarter.

基金持有的股票量比上一季度减少120万股。


투자판단은 자신의 몫이지만

투자에 유익한 정보가 되길…

The investment decision is yours,

but I hope it will be useful information for your investment…

资决定由大家定,

但是希望上述内容可以给大家提供有用的资信息

 

 

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