구분 | Category | 区分 | 내용 | Description | 内容 |
티커 | Ticker | 代码 | MSFT |
회사 | Company | 公司 | 마이크로소프트 | Microsoft Corporation | 微软 |
섹터 | Sector | 行业 | 기술 | Technology | 技术 |
산업 | Industry | 产业 | 소프트웨어 | Software – Infrastructure | 软件 |
국가 | Country | 国家 | 미국 | USA | 美国 |
시가총액 | Market Cap | 市场价值 | 1860B |
주식수 | Volume | 股票发行量 | 19,343,939 |
주식배당률 | Dividend% | 股息率 | 1.00% |
홈페이지 | Website | 公司主页 | www.microsoft.com |
마이크로소프트는 1975년 빌 게이츠와 폴 엘런이 인터프리터 개발하여 판매하기 위해 설립되었으며 본사는 워싱턴 주 레드몬드에 있습니다.
Microsoft was founded in 1975 by Bill Gates and Paul Allen to develop and market interpreters and is headquartered in Redmond, Washington.
微软由比尔盖茨和保罗艾伦于1975年创立,旨在开发和营销解释器,总部位于华盛顿州雷德蒙德。
l 1982년: 1987년까지 사용했던 마이크로소프트의 로고는 'blibbet'
l 1982: Microsoft's logo used until 1987 was 'blibbet'
l 1982年:直到1987年,微软的标志都是“blibbet”
l 1987년: 2012년 마이크로소프트가 로고를 바꾸기 전까지 사용했던 우리에게 가장 친숙한 로고 'Pac-Man'
l 1987: Our most familiar logo, 'Pac-Man', was used until Microsoft changed its logo in 2012.
l 1987年:我们最熟悉的标志“'Pac-Man”, 一直使用到2012年
l 2012년: 스티브 잡스의 애플이 스마트 혁명을 일으키며 마이크로소프트는 시대에 부응하기 위해 '윈도우폰' 등을 내놓으며 2012년 현재의 로고로 바꾼다.
l 2012: Steve Jobs' Apple started a smart revolution, and Microsoft introduced 'Windows Phone' to keep up with the times and changed the logo to the current 2012 logo.
l 2012年:史蒂夫·乔布斯的苹果公司发起了一场智能革命,为了与时俱进,微软发布了“Windows Phone”,同时将其标志更改后,一直使用到现在
기술 발전에 따라 다양한 디바이스와 플랫폼, 서비스가 등장하면서 이전에는 PC를 통해서만 작업하던 유저들이 비용을 지불하지 않거나 적은 비용으로 필요한 기능들을 이용할 수 있게 되었고 마이크로소프트사가 진행하는 비즈니스들 중 다수가 진입 장벽이 낮아, 혁신적인 제품과 서비스를 개발하는 것이 경쟁력 유지에 있어 중요합니다.
마이크로소프트는 윈도우 운영체제(OS) 및 MS오피스, 클라우드 서비스, 데스크탑&서버 관리 도구, 비즈니스 솔루션, 소프트웨어 개발 도구 뿐만 아니라 PC와 태블릿 등의 디바이스, 비디오 게임(Xbox), 게이밍/엔터테인먼트 콘텐츠까지 개발하는, 세계 최대의 소프트웨어 및 하드웨어 글로벌 기업입니다. 2014년 후에 현재 CEO인 사티아 나델라의 리딩하에 글라우드(Azure)와 구독형 소프트웨어 결제 시스템(Microsoft 365)을 도입함으로 제2의 도약을 하고 있습니다.
Microsoft is the world's largest software and hardware global company that develops Windows operating systems (OS) and MS Office, cloud services, desktop & server management tools, business solutions, and software development tools, as well as devices such as PCs and tablets, video games (Xbox), and gaming/entertainment contents. After 2014, under the leadership of the current CEO, Satya Nadella, Microsoft is taking a second leap by introducing cloud service Azure and software subscription service (Microsoft 365).
微软是全球最大的软硬件全球公司,着力于开发Windows操作系统(OS)和MS Office、云服务、桌面和服务器管理工具、业务解决方案和软件开发工具,以及 PC 和平板电脑、视频游戏 (Xbox) 和游戏/娱乐等设备。2014 年后,在现任首席执行官萨蒂亚·纳德拉 (Satya Nadella) 的领导下,通过引入Azure和订阅软件(Microsoft 365)实现了第二次飞跃。
기술 발전에 따라 다양한 디바이스와 플랫폼, 서비스가 등장하면서 이전에는 PC를 통해서만 작업하던 유저들이 비용을 지불하지 않거나 적은 비용으로 필요한 기능들을 이용할 수 있게 되었고 마이크로소프트사가 진행하는 비즈니스들 중 다수가 진입 장벽이 낮아, 혁신적인 제품과 서비스를 개발하는 것이 경쟁력 유지에 있어 중요합니다.
With technology development, various devices, platforms, and services appeared in the market. Users who previously worked only through PCs can use necessary functions without paying or at a low cost. Moreover, many of Microsoft's businesses have low barriers to entry, so developing innovative products and services are critical to staying competitive.
随着技术的进步,各种设备、平台和服务的出现,让以前只通过PC工作的用户可以免费或低成本地使用必要的功能。由于微软的许多业务进入门槛低,开发创新产品和服务是保持竞争力的关键。
사업지역은 북미와 남미, 유럽, 인도, 중동, 중국, 홍콩, 대만, 호주 등으로 세계 대부분 지역에서 사업을 영위하고 있음으로 해외매출에 대한 의존도가 높습니다. 세계 3대 네트워크 중 하나이고 아마존의 AWS 대비 2.5배, Google 대비 7배 수의 데이터센터 지역 확보 중이며 중국 본토에서 최초의 다국적 클라우드 서비스를 제공하고 있습니다.
Microsoft’s business regions include North and South America, Europe, India, the Middle East, China, Hong Kong, Taiwan, and Australia, and Apple’s business is highly dependent on overseas sales as it operates in most regions of the world. It is one of the world's three largest network company, and has 2.5 times the number of data centers compared to Amazon's AWS and 7 times the number of data centers compared to Google. Nevertheless, it is providing the first multinational cloud service in mainland China.
微软的业务区域包括北美和南美、欧洲、印度、中东、 中国大陆、香港、台湾和澳大利亚,苹果在全球大部分地区开展业务,因此高度依赖海外销售。 它是全球三大网络之一,其数据中心是亚马逊AWS的 2.5 倍,谷歌的 7 倍。而且是在中国大陆最初提供云服务的跨国性企业。
1) 사업분산으로 안정적인 성장: 생산성 및 비즈니스 환경, 클라우드, 개인 컴퓨팅 등 3가지 주요 사업영역이 각각 전체 매출의 1/3씩 점유하여 균형 성장을 이루고 있습니다.
1) Stable growth due to business diversification: Three major business areas, including productivity and business environment, cloud, and personal computing, each account for 1/3 of total sales, achieving balanced growth.
1)基于业务多元化的稳定增长:生产力与业务环境、云、个人计算三大业务领域各占总销售额的1/3,实现均衡增长。
2) 고성장 마진: 클라우드 서비스 Azure의 높은 시장점유율 및 성장성으로 아마존 AWS 다음으로 2위를 하고 있고 매년 50 – 100%의 고성장을 하고 있고 다양한 소프트웨어의 구독 서비스도 안정적인 현금흐름 창출에 기여하고 있습니다.
2) High growth margin: Due to the high market share and growth potential of the cloud service Azure which ranks second after Amazon AWS is growing at a high rate of 50 – 100% annually, and subscription services for various software are also contributing to stable cash flow generation.
2)高增长率:基于仅次于亚马逊AWS的云服务Azure的高市场份额和每年50-100%的高速增长,微软可以维持高成长,不仅如此,各种软件的订阅服务也可以提供稳定的现金流。
4차 산업혁명의 핵심은 데이터이고 그의 중심에서는 클라우드 서비스가 있습니다. 이로 인해 데이터센터에 대한 확충이 필요하고 2030년에는 현재의 2배로 성장되어 있을 것으로 예측되고 있습니다.
The core of the 4th industrial revolution is data, and cloud services are at the center of it. As a result, it is necessary to expand the data center, and it is predicted that the big data market will be doubled by 2030.
第四次工业革命的核心是数据,云服务是其核心。因此,数据中心有很大的成长动力,预计到2030年数据中心的数量将会翻一番。
3) 주주 친화적: 마이크로소프트는 현재 성장세가 둔화되었지만 매년 꾸준히 잉여금으로 자사주 매입으로 주가 상승시키고 배당금을 17년째 매년 상향하여 주주환원을 하고 있습니다.
| 자사주매입하면 시중 유통 주식 갯수가 감소하여 주당가격이 상승하는 효과가 발생합니다
3) Shareholder-friendly: Apple's current growth has slowed, but it's been steadily increasing its share price by buying back stock based on surplus. The dividend has been raised every year for the 17th year to return to shareholders.
| Buy-back will eliminate stocks in the market which will increase stock price in this way.
3) 注重股东:微软目前的增长已经放缓,但通过每年从盈余中回购股票,它一直在稳步提高股价。而且最近17年,微软的股息也一直在稳步增长。
| 通过回购股票,可以提高股价
마이크로소프트의 생산성 및 비즈니스 환경, 클라우드, 개인 컴퓨팅 등 3가지 주요 사업영역의 분산으로 인해 안정적인 성장을 보이고 있고 최근 5년간 평균 9%의 성장을 하고 있다.
Microsoft is showing stable growth due to the diversification of three major business areas such as productivity and business environment, cloud and personal computing, and it has been growing at an average of 9% over the past five years.
微软的业务领域分为生产力和业务环境、云和个人计算等三大领域,并呈现出稳定增长的趋势,过去五年每年平均增长了9%。
l Trailing 12 Months: 직전12개월 합산|Sum of the previous 12 months|过去12个月的加总
l Quarterly: 분기실적|quarterly results|季度业绩
l YoY Quaterly Growth: 전년동기비 성장률|Year-on-year growth rate|前年同期比
EPS도 매출성장과 유사한 매턴을 보이고 최근 5년간 평균 43%의 성장을 하고 있다
l EPS: Earning Per Share의 약자로 주당순이익을 나타남
EPS also shows similar growth pattern with revenue and has grown at an average of 43% over the past five years.
l EPS: Earning Per Share
EPS也显示出与销售额类似的增长形式,在过去五年中平均增长了43%。
l EPS: Earning Per Share的缩写,是每股收益的意思
21년에는 기저효과로 향후 3년 매출은 연평균 13%, 이익은 17%, EPS는 18% 성장할 것으로 예상하고 있다.
In 2021, due to the base effect, the sales grow 16%. And sales are expected to grow at a CAGR of 13% over the next three years, profit at 17%, and EPS at 18%.
2021年,由于基数效应,增长了16%,预计未来三年销售额将以每年平均13%增长,利润以17%的速度增长,每股收益以18%的速度增长。
목표주가 관련 월가 애널리스트 평균은 297.96$ (최고가 340$, 최저가 270$)를 제시하고 있고 17.6%의 상승여력을 보여주고 있고 전체 평가자 26명 모두 매수 의견을 주고 있습니다. (21년6월9일 기준)
The average target price of Wall Street analysts is 297.96$ (highest price 340$, lowest price 270$), showing 17.6% upside potential. Moreover, all 26 analysts give a buy opinion. (As of June 9, 21)
华尔街分析师预计目标股价的均价为297.96美元(最高价340美元,最低价270美元),目前有17.6%的上涨空间,而且26位评估者全部给出了买入意见.(21年6月9日)
헷지펀드의 경우, 보유주식수는 지난 분기보다 5M주 증가했습니다.
For hedge funds, the number of shares held increased by 5M from the previous quarter.
基金持有的股票数量比上一季度增加了 5百万股。
003_구글|Google|谷歌_2 (영어|English|英语) (0) | 2021.06.14 |
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003_구글|Google|谷歌_1 (한국어|Korean|韩语) (0) | 2021.06.13 |
002_마이크로소프트|Microsoft|微软_3 (중국어|Chinese|汉语) (1) | 2021.06.10 |
002_마이크로소프트|Microsoft|微软_2 (영어|English|英语) (0) | 2021.06.09 |
002_마이크로소프트|Microsoft|微软_1 (한국어|Korean|韩语) (2) | 2021.06.08 |
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