구분 | Category | 区分 | 내용 | Description | 内容 |
티커 | Ticker | 代码 | AAPL |
회사 | Company | 公司 | 애플 | Apple Inc. | 苹果 |
섹터 | Sector | 行业 | 기술 | Technology | 技术 |
산업 | Industry | 产业 | 가전제품 | Consumer Electronics | 家电 |
국가 | Country | 国家 | 미국 | USA | 美国 |
시가총액 | Market Cap | 市场价值 | 2098B |
주식수 | Volume | 股票发行量 | 58,893,800 |
주식배당률 | Dividend% | 股息率 | 0.70% |
홈페이지 | Website | 公司主页 | https://www.apple.com/ |
애플은 1977년 스티븐 폴 잡스, 로널드 제럴드 웨인, 스티븐 G. 워즈니아크에 의해 설립되었으며 캘리포니아 쿠퍼티노에 본사를 두고 있습니다.
Apple was founded in 1977 by Steven Paul Jobs, Ronald Gerald Wayne, and Steven G. Wozniak and headquarter is in Cupertino, California.
苹果公司由史蒂文保罗乔布斯、罗纳德杰拉德韦恩和史蒂文 G.沃兹尼亚克于 1977 年创立,总部位于加利福尼亚州,库比蒂诺。
주요제품 및 서비스는 애플은 스마트폰(아이폰), PC(맥), 태블릿(아이패드), 웨어러블, 기타 악세사리와 디지털 컨텐츠 스토어, 스트리밍 서비스, 애플 케어, 아이클라우드, 애플 아케이드를 제공하는 글로벌 회사입니다. 그외에 핀테크의 애플카드 및 미래전기차 애플카 등도 상품다각화 및 시너지제고하기 위하여 준비하고 있습니다.
Apple is a global company that provides smartphones (iPhone), PC (Mac), tablet (iPad), wearables, other accessories, digital content stores, streaming services, Apple Care, iCloud, and Apple Arcade. In addition, Fintech Apple Card and future electric vehicle Apple Car are preparing to diversify products portfolio and expected to enhance synergy with current various services.
苹果是一家全球性公司,提供智能手机 (iPhone)、PC (Mac)、平板电脑 (iPad)、可穿戴设备、其他配件、数字内容商店、流媒体服务、Apple Care、iCloud 和 Apple Arcade。 此外,为了多元化产品销售,正在准备金融科技相关的Apple Card和未来电动汽车Apple Car,并有望增强与现有各项服务的效应。
사업지역은 북미와 남미, 유럽, 인도, 중동, 아프리카, 중국, 홍콩, 대만, 호주 등으로 세계 대부분 지역에서 사업을 영위하고 있음으로 해외매출에 대한 의존도가 높습니다.
Apple’s business regions include North and South America, Europe, India, the Middle East, Africa, China, Hong Kong, Taiwan, and Australia, and Apple’s business is highly dependent on overseas sales as it operates in most regions of the world.
苹果的业务区域包括北美和南美、欧洲、印度、中东、非洲、中国大陆、香港、台湾和澳大利亚,苹果在全球大部分地区开展业务,因此高度依赖海外销售。
급속한 기술 발전과 수많은 새로운 제품들이 매일 출시되는 시장으로 경쟁이 치열하여 애플 보다 낮은 가격과 더 많은 고객들 다양한 모발일 디바이스, PC 등 제품 라인을 보유한 기업들이 주요 경쟁 대상이고 컨텐츠 서비스도 무료 컨텐츠를 제공하는 회사들과 경쟁해야 합니다.
Due to the rapid technology development and the fierce competition in the market where numerous new products are released every day, companies with a variety of product lines such as lower prices and more customers than Apple are the main competitors, and compete who provides free contents are also Apple’s potential competitors.
随着科技的飞速发展,每天都有大量新品发布,市场竞争异常激烈,因此价格比苹果更低、客户更多的公司是苹果的主要竞争对手,还需要与提供免费服务的公司竞争。
1) 프리미엄 전략: 가성비 높은 기기 + 디자인에 신경쓰는 IT기업
1) Premium strategy: cost-effective device + good design IT company
1) 溢价策略:高性价比设备+重视设计的IT公司
2) 고마진 서비스 매출: 앱스토어의 30%는 애플의 수익이고 서비스의 마진이 약 60%이고 매년 증가세를 유지하고 있고 애플 뮤직, TV+, News 등 구독자 증가 중
2) High-margin service sales: 30% of the App Store is Apple's revenue, and the service margin is about 60% which continues to increase every year, and subscribers such as Apple Music, TV+, and News are increasing steadily.
2) 高利润率的服务销售:App Store 30% 的收入是苹果的收入,服务利润率在 60% 左右,而且还在逐年增加,Apple Music、TV+、News 等订阅用户也在增加。
3) 주주 친화적: 애플은 현재 성장세가 둔화되었지만 매년 꾸준히 잉여금으로 자사주 매입으로 주가 상승시키고 있고 배당금도 매년 상향하고 있음
| 자사주매입하면 시중 유통 주식 갯수가 감소하여 주당가격이 상승하는 효과가 발생합니다
3) Shareholder-friendly: Apple's current growth has slowed, but it's been steadily increasing its share price by buying back stock based on surplus and raising its dividend every year
| Buy-back will eliminate stocks in the market which will increase stock price in this way.
3) 注重股东:苹果目前的增长已经放缓,但通过每年从盈余中回购股票并每年提高股息,它一直在稳步提高股价。
| 回购股票可以提高股票的单价
애플의 경우, 연말에 있는 크리스마스, 블랙프라이데이, 사이버먼데이 등 쇼핑행사로 매출의 계절성을 띄워서 4분기에 매출이 집중되는 현상이 있고 최근 5년간 평균 7%의 성장을 하고 있다.
Apple’ revenue are concentrated in the fourth quarter due to seasonality in sales of shopping events such as Christmas, Black Friday, and Cyber Monday at the end of the year, and it has grown by an average of 7% over the past five years.
苹果的销售主要集中在包括圣诞节、黑色星期五和网络星期一等购物活动的第四季度,因此导致销售出现季节性,而且过去五年的销售额每年平均增长了7 %。
l Trailing 12 Months: 직전12개월 합산|Sum of the previous 12 months|过去12个月的加总
l Quarterly: 분기실적|quarterly results|季度业绩
l YoY Quaterly Growth: 전년동기비 성장률|Year-on-year growth rate|前年同期比
EPS도 매출성장과 유사한 매턴을 보이고 최근 5년간 평균 12%의 성장을 하고 있다
l EPS: Earning Per Share의 약자로 주당순이익을 나타남
EPS also shows similar growth pattern with revenue and has grown at an average of 12% over the past five years.
l EPS: Earning Per Share
EPS也显示出与销售额类似的增长形式,在过去五年中平均增长了12%。
l EPS: Earning Per Share的缩写,是每股收益的意思
21년에는 기저효과로 향후 3년 매출은 연평균 12%, 이익은 17%, EPS는 21% 성장할 것으로 예상하고 있다.
In 2021, due to the base effect, the sales grow 30%. And sales are expected to grow at a CAGR of 12% over the next three years, profit at 17%, and EPS at 21%.
2021 年,由于基数效应,增长率特别显著,预计未来三年销售额将以每年平均12%增长,利润以17%的速度增长,每股收益以21%的速度增长。
목표주가 관련 월가 애널리스트 평균은 157.58$ (최고가 185$, 최저가 90$)를 제시하고 있고 25.2%의 상승여력을 보여주고 있고 전체 평가자 26명 중 대부분인 19명이 매수 의견을 주고 있습니다. (21년6월7일 기준)
The average target price of Wall Street analysts is 157.58$ (highest price 185$, lowest price 90$), showing 25.2% upside potential. Moreover, 19 out of 26 analysts give a buy opinion. (As of June 7, 21)
华尔街分析师预计目标股价的均价为157.58美元(最高价185美元,最低价90美元),目前有25.2%的上涨空间,而且26位评估者中有19位给出了买入意见.(21 年 6 月 7 日)
헷지펀드의 경우, 보유주식수는 지난 분기보다 376k주 감소했습니다.
For hedge funds, the number of shares held decreased by 376k from the previous quarter.
基金持有的股票数量比上一季度减少了 37.6万股。
002_마이크로소프트|Microsoft|微软_2 (영어|English|英语) (0) | 2021.06.09 |
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002_마이크로소프트|Microsoft|微软_1 (한국어|Korean|韩语) (2) | 2021.06.08 |
001_애플|Apple|苹果_3 (중국어|Chinese|汉语) (0) | 2021.06.07 |
001_애플|Apple|苹果_2 (영어|English|英语) (0) | 2021.06.07 |
001_애플|Apple|苹果_1 (한국어|Korean|韩语) (4) | 2021.06.03 |
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